Velkou roli při zařizování kanceláře hrají nejenom barvy, materiál, ale i správné rozmístění vhodně vybraného nábytku a různé dekorační předměty. Jak tedy vše vyladit tak, aby naše kancelář působila útulně a zároveň profesionálně?
Konferenční místnost
Při zařizování kanceláře bychom měli brát v potaz skutečnost, zda budeme v kanceláři úplně sami a bude tak sloužit jenom nám, nebo ji budeme sdílet s kolegy, případně se v ní budou odehrávat i pracovní schůzky. Pokud počítáte s tím, že budete často přijímat návštěvy, určitě vyčleňte menší místnost, která bude působit útulně a příjemně a kde můžeme hosty uvítat. Přeci jen není úplně vhodné s hosty mluvit přes pracovní stůl, což může působit nadřazeně.
Barvy
Přijde vám to jako nepodstatný detail? Omyl. To, jaké barvy v kanceláři použijete, je velmi důležité. Ovlivňujete tím nejenom svoji psychiku a i činnost, kterou vykonáváte. Je dokázáno, že pokud na vás kancelář působí pozitivním a příjemným dojmem, mnohem lépe se budete soustředit a podávat lepší výkony. Proto se zamyslete, jaké barvy ve vás navozují pozitivní pocity a vylaďte tak svou kancelář k dokonalosti.
Židle
Nejdůležitější kus celé místnosti. Na pracovní židli trávíte denně osm hodin, a proto je opravdu velmi důležité, aby byla pohodlná a ergonomická. Pokud vám nevyhovuje byť jen v maličkosti, okamžitě ji vyměňte. Špatná židle může mít pak za příčinu i větší bolesti zad a hlavy.
Rozmístění nábytku
Vzhledem k tomu, že denní světlo je v kanceláři nezbytné, je logické umístění stolu co nejblíže oknu. Vyvarujte se ale takovému úhlu, kdy by vás mohly sluneční paprsky omezovat v práci. Stůl by měl být velký a s dostatkem úložného prostoru. Pokud sdílíte kancelář s kolegyní či kolegou, je nejlepším řešením rozmístění stolů naproti sobě. Je to pohodlnější pro případnou konverzaci. Po ruce byste měli mít i skříně či police s materiály, které denně používáte. To by mělo vést k usnadnění práce.
Kancelář nadřízeného
Kancelář pro nadřízeného by měla být ve všech ohledech funkční. Měla by mít blízko ke kancelářím zaměstnanců, asistentce i ke konferenční místnosti. Nadřízený by měl mít především přehled, a proto je toto umístění nezbytné. V místnosti asistentky by nemělo chybět křeslo pro hosty, deštník, zrcadlo a nejlépe malé kuchyňka, kde může návštěvě rychle připravit malé občerstvení.
Výzdoba
Stejně jako rozmístění nábytku, tak i umístění osobních věcí, obrazů a dekoračních předmětů je důležité. Samozřejmě je jen na vás, jak moc necháte kolegy nahlédnout do svého soukromí a na pracovní stůl postavíte (všem příchozím na oči) fotografie svých blízkých.
Ve své kanceláři trávíte víc času než doma s rodinou, a proto je opravdu důležité, abyste se zde cítili komfortně a příjemně. Určitě tedy nezapomínejte na živé květiny. Ty dodají pozitivní energii každému prostoru.
Christine Pölderlová